4.3.06

Kuluttajan valta kasvaa

Tänä aamuna hiukkasen hätkähdin, kun luin Presson juttua "Kun kuluttajasta tuli kuningas" (sivu A13, toimittaja Miia Savaspuro). Siellä nimittäin sattui olemaan seuraavaa pätkä:

"Tuoteanalysointi voi olla hyvinkin yksityiskohtaista. "Kuluttavasta elämästä" -blogia aktiivisesti pitävä Mari, "kolmekymppinen kuluttaja ja pohdiskelija", kirjoittaa pakastevihanneksista näin:

Kehun jälleen elintarviketuotetta. Omiin ruuanvalmistussuosikkeihini on nimittäin kohonnut Finnwokki-pakaste, jota valmistaa Apetit... Tuotteen edut: - Mukava valikoima vihanneksia (keräkaali, lanttu, palsternakka, keltainen porkkana, porkkana, kesäkurpitsa) - Kotimainen tuote - Sopiva pakkauskoko, 500 g. - Vihannekset tasakokoisia. - Monipuolinen tuote...." (Koko kirjoitukseni)

Tuo pätkä on tosin siinä mielessä huono valinta, että en ole nyt pariin viikkoon nähnyt kyseistä Finnwokkiakaan S-marketin hyllyssä. Enkä ole ollut niin aktiivinen kuluttaja, että olisin selvittänyt, mistä tuotteen puuttuminen johtuu.

Mutta onpa nyt tämäkin blogi noteerattu printtimediassa, mikä tietysti omalta osaltaan osoittaa bloggaamisen merkityksen nousua. Presson toimittaja ei siis ole ollut yhteydessä minuun juttua laatiessaan.

Itse juttu on hyvää perustarinaa siitä, miten kuluttajan valta on netin myötä kasvanut. Tuskin itse asia on kuitenkaan kovin monelle netissä pörräävälle mitenkään yllättävää. Juttuun on haastateltu myös Digikon Pirkkaa.

1 Kommentit:

At 5:43 ip., Blogger justsopivasti kirjoitti...

Tämän joutaa itsekkin ottaa ruuvipenkkiin pohdittavaksi.

Siis tuon kuluttaja-asian.

 

Lähetä kommentti

<< Home